Mass Effect 3 - Release-Termin und Patch-Notes zum nächsten Update

BioWare gibt sowohl den Release-Termin als auch Details zum nächsten Patch für das Rollenspiel Mass Effect 3 bekannt. Die kompletten Patch-Notes liegen ebenfalls vor.

von Andre Linken,
02.10.2012 18:06 Uhr

Im Verlauf dieser Woche erscheint der Patch #4 für das Rollenspiel Mass Effect 3 . Dies gab der Entwickler BioWare im offiziellen Forum bekannt. Derzeit deutet vieles darauf hin, dass dieses Update ab dem 4. Oktober 2012 zum Download bereitstehen wird.

Gleichzeitig veröffentlichte BioWare die vollständigen Patch-Notes, die wir Ihnen natürlich nicht vorenthalten wollen. Das Update umfasst unter anderem zahlreiche Bugfixes, überarbeitet die sogenannte »Singularity Power« und nimmt Änderungen an diversen Fertigkeiten, Gegenständen und Waffen vor. Die vollständigen Patch-Notes findet ihr im offiziellen Forum. Unterhalb dieser Meldung gibt es einen kleinen Ausschnitt.

Mass Effect 3
Genre: Rollenspiel
Release: 08.03.2012

Ausschnitt der Patch-Notes für Mass Effect 3 (Patch #4)

  • Fixed tutorial tip that didn't properly display an unbound command
  • Fixed an issue in multiplayer where if a character has DLC weapons equipped, and the DLC associated to the weapons is deleted, the weapon loadout screen displayed no weapons
  • Sabotage power evolution 6 increased tech damage bonus no longer stacks
  • Fixed a rare crash in the final mission level involving the firing of the Cain at the Hades Cannon.
  • Fixed the Encumbrance Bar from not updating correctly for the Earth DLC weapon mods
  • Fixed weapons with natural piercing from having their damage reduced with piercing mods equipped
  • Incinerate power evolution 5 now gives a damage bonus to frozen and chilled enemies
  • Krogan Vanguard Rage bonuses now work properly
  • Fixed Shepard's shadow from not appearing after entering and exiting an Atlas
  • Fixed quitting/disconnecting while holding Retrieve Object that could cause the Retrieve Object to disappear
  • Fixed users logging off or disconnecting during gameplay from not being able to return online until rebooting the game
  • Players can no longer grab Geth Pyros over cover
  • Fixed issue in which enemies surviving a detonated Stasis blast became invulnerable
  • Attempting to equip similar weapon mods will now present a 'Slot Occupied' message
  • Asari Justicar passive power evolution 3 power damage and force bonus now works properly
  • Disruptor Rounds consumable (all ranks) damage multiplier against shields and barriers increased from 100% to 400%
  • Particle Rifle no longer replenishes ammo from ammo boxes and supply pylons
  • Fixed an issue when using Biotic Charge before death that caused the match to be unplayable afterwards
  • Fixed pathing for Banshees so they don't get stuck in a teleport routine
  • Fixed Asari Justicar from not being able to activate Biotic Sphere within range of large enemies
  • Fixed dropping Retrieve Objects that could potentially fall under the level
  • All Batarian and Krogan kits will now stagger less than other kits

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