Star Wars: Battlefront - PlayStation 4
Multiplayer-Shooter  |  Release: 19. November 2015  |  Publisher: Electronic Arts  |  auch für: Xbox One PC

Star Wars: Battlefront - Januar-Update 1.04 veröffentlicht, Patchnotes

Die offiziellen Patchnotes für Star Wars: Battlefront sind da. Es gibt massive Balancing-Anpassungen - unter anderem wurden der Zielschuss, der explosive Schuss und der Bowcaster teilweise massiv abgeschwächt. Mittlerweile ist der Patch 1.04 verfügbar.

Von Tobias Ritter |

Datum: 27.01.2016; 08:13 Uhr


Star Wars: Battlefront : Der Januar-Patch nimmt massive Balancing-Anpassungen an Star Wars: Battlefront vor. Unter anderem wurde der Zielschuss abgeschwächt. Außerdem bekommen Han und Luke neue Hoth-Outfits. Der Januar-Patch nimmt massive Balancing-Anpassungen an Star Wars: Battlefront vor. Unter anderem wurde der Zielschuss abgeschwächt. Außerdem bekommen Han und Luke neue Hoth-Outfits.

Zum Thema Star Wars: Battlefront ab 14,99 € bei Amazon.de Update vom 28. Januar 2016: Mittlerweile haben die Entwickler den Patch auf die Version 1.04 veröffentlicht. Die weiter unten aufgeführten Balancing-Änderungen sind seit dem 27. Januar 2016 aktiv.

Ursprüngliche Meldung: DICE und Electronic Arts haben die offiziellen Patchnotes für das Januar-Update des Mehrspieler-Shooters Star Wars: Battlefront veröffentlicht. Die Aktualisierung wird noch in dieser Woche auf die Server des Spiels ausgespielt und bringt unter anderem zahlreiche Balancing-Anpassungen mit sich.

Nerfs für Zielschuss & Bowcaster

Ein Großteil der Änderungen scheint auf Kritik der Spieler zu basieren. So wurde beispielsweise der von vielen Nutzern als äußerst nervig empfundene Zielschuss massiv abgeschwächt: Er braucht nun deutlich länger zum Aufschalten, kann nur auf kürzere Distanz aufschalten und fliegt langsamer auf sein Ziel zu.

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Und auch der Bowcaster, der insbesondere in Verbindung mit dem Sprungpack und dem Kopfgeldjäger-Trait für entnervte Spieler sorgte, wurde abgepasst. Seine Wiederaufladezeit nach der Benutzung ist nun etwas höher und sein Schaden bei vollständiger Aufladung auf fünf Projektile wurde von 50 auf 15 reduziert. Bei einem bis drei Projektilen sind es 10 statt 50.

Außerdem hat der Kopfgeldjäger-Trait nun auf Stufe 3 nur noch eine Reward-Wahrscheinlichkeit von 85 Prozent (vorher: 100 Prozent). Genauer detailliert wird diese Änderung nicht. Da es bei einem Gegner-Abschus auf Stufe drei sowohl ein Zurücksetzen der Abklingzeiten als auch ein Power-up gibt, könnte eine dieser beiden Auswirkungen gemeint sein - oder beide.

Ebenfalls stark abgeschwächt wurde der Explosivschuss, der nun deutlich weniger Schaden macht und eine geringere Aktivzeit hat. Eine Aufwertung erhielt wiederum das Cycler-Gewehr, dessen Geschossabfall mit dem Update weniger hoch ausfällt und der nun 100 statt 90 Schaden auf nahe Entfernung macht.

Neue Inhalte und Helden-Änderungen

Neu sind die bereits zuvor angekündigten täglichen Herausforderungen, die privaten Server und die neuen Hoth-Outfits für Han Solo und Luke Skywalker. Außerdem wurde die Handgelenk-Rakete von Boba Fett massiv abgeschwächt und es gibt zahlreiche Fehlerbehebungen.

Die kompletten Patchnotes

Additional Content/Functionality:

  • Multiplayer modes added to the Tatooine Survival map (Blast, Droid Run, Hero Hunt, Heroes vs Villains, Drop Zone)

  • Hoth Luke Skywalker skin added

  • Hoth Han Solo skin added

  • Private match functionality added

  • Daily challenges added

  • Setting for actively choosing server site added

Weapon and Star Card changes:

  • EE-3 Explosive shot damage decreased from 10 to 4 per shot

  • SE-14C Explosive shot damage decreased from 10 to 5 per shot

  • Homing Shot lock on time increased from 0.4 to 1.5

  • Homing Shot lock on distance decreased by 10 meters

  • Homing Shot projectile speed decreased from 30 to 23

  • RTC-97 overheat value is increased by 8%

  • Bowcaster replenish time tweaked (Normal 18 to 25 and Upgrade 15 to 20)

  • Flash Grenade replenish time tweaked (Normal 16 to 20 and Upgrade 12 to 15)

  • ION Torpedo replenish time tweaked (Normal 15 to 25 and Upgrade 12 to 20)

  • Thermal Detonator replenish time tweaked (Normal 15 to 20 and Upgrade 10 to 15)

  • Impact Grenade replenish time tweaked (Normal 16 to 25 and Upgrade 12 to 20)

  • Explosive Shot active time tweaked (Normal 7 to 5 and Upgrade 10 to 7)

  • Scan Ping recharge time tweaked (Normal 8 to 10 and Upgrade 5 to 8)

  • Cycler Rifle bullet dropoff reduced

  • Cycler Rifle damage increased from 90 to 100 at close range (10 meters)

  • DL-44 overheat tweaked and fire rate changed from 250 to 180.

  • Bounty Hunter trait card Level 3 reward percentage lowered from 100% to 85%

  • Fully charged (5 shots) Bowcaster damage per projectile decreased from 50 to 15, otherwise (1 or 3 shot) bowcaster damage per projectile decreased from 50 to 10

  • ION Torpedo lock on range decreased from 600 to 500 meters

  • Smart Rocket lock on range changed from 1000 to 500 meters

  • RTC-97 spread is increased when firing for a longer period

  • Scan Ping tweaked to have 50% shorter spotting time

  • Scan Ping active time decreased from 7 to 2 (is this what the above refers to?)

  • Barrage recharge times increased, Normal from 18 to 40 and Upgrade from 15 to 35

  • Explosive Shot active time decreased, Normal from 7 to 5 and Upgrade from 10 to 7

Vehicle Changes:

  • Starfighters pickups have a 20 second respawn delay

  • T-47 Airspeeder pickups have a 10 second respawn delay

  • Millennium Falcon and Slave I health decreased by 30%

Game Mode Changes:

  • Removed a turbolaser on Sullust which could be used for spawn killing

  • Turbolaser respawn time has been increased with 15 seconds

  • New friend zones and additional spawn points for Supremacy maps

  • New friend zones and additional spawn points for Walker Assault maps

  • New friend zones and additional spawn points for Turning Point on Jakku

  • Bugfix for crashing instantly when spawning in a vehicle on Jakku

  • Fighter Squadron hero vehicle pickups have more randomized timing

  • Fixed a Heroes vs Villains bug where players could use their cards in pre-round that got corrected by server

  • Updated spawn management between big and small game modes

  • Reduced the match bonus for Blast from 2000 to 1000

  • Reduced the Win bonus for Blast from 750 to 500

  • Increased the Match bonus for Hero Hunt from 1000 to 1750

  • Reduced the Win bonus for Hero Hunt from 500 to 250

  • Reduced score for dealing damage to AI X-Wings and AI TIE Figthers from 20 to 10

  • New game mode minimum player count thresholds:

- Walker Assault 20

- Supremacy 20

- Dropzone 4

- Blast 4

- Cargo 4

- Fighter Squadron 4

- Hero Hunt 4

- Droid Run 4

- Heroes Vs Villains 4

- Turning Point 20

Hero Changes:

  • Han Solo weapon damage over distance is lowered. Damage goes from 70 (was 75) to 30 (was 35) between 10 (was 20) and 25 (was 40) meters

  • Boba Fett weapon damage over distance is lowered. Damage goes from 30 to 20 (was 25) between 30 and 60 (was 80) meters

  • Boba Fett wristlauncher explosion radius decreased from 4 to 2.5, maxiumum damage increased from 1 to 1.2 meters

  • Boba Fett missile doesn't lock on anymore

Bug Fixes:

  • Stun inducing attacks now properly trigger stun animation loop

  • Fixing an issue where melee'ing at nothing completly stopped your movement

  • After the transition from the AT-AT the user screen could remain black, this is now fixed

  • Several instances of rocks that players could get stuck on have been fixed

  • Speederbike - Inconsistence between the range when you see the prompt button and when you could actually use the vehicle

  • Survival weapons behaved differently than MP, now brought in-line

  • Jakku - Invisible collision located on the landed Rebel transport ship

  • Users with the most kills will now not be prevented from get the Trophy / Achievement "Playing the objective" in Blast

Die Patchnotes gelten für den PC, die Xbox One und die PlayStation 4. Welche Download-Größe das Update hat, ist bisher nicht bekannt.

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Details zu Star Wars: Battlefront - PlayStation 4

Cover zu Star Wars: Battlefront - PlayStation 4
Plattformen: PS4 Xbox One PC
Genre Action
Untergenre: Multiplayer-Shooter
Release D: 19. November 2015
Publisher: Electronic Arts
Entwickler: Digital Illusions
Webseite: http://starwars.ea.com/de_DE/s...
USK: Freigegeben ab 16 Jahren
Spiele-Logo: Download
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