Fallout 4 - Patch 1.5 mit Survival-Modus für Konsolen veröffentlicht

Gestern wurde mit dem Update 1.5 für Fallout 4 auch der Survival-Modus auf der PS4 und der Xbox One veröffentlicht. Auf dem PC ist der Überlebensmodus schon seit letzter Woche verfügbar.

von Elena Schulz,
07.05.2016 11:42 Uhr

Auch Konsolenspieler können sich nach dem Update 1.5 nun in den Survival-Modus von Fallout 4 stürzen.Auch Konsolenspieler können sich nach dem Update 1.5 nun in den Survival-Modus von Fallout 4 stürzen.

Seit dem gestrigen 6. Mai ist das Update 1.5 für Fallout 4 auch für PS4 und Xbox One verfügbar. Damit steht Konsolenspielern eine Woche nach den PC-Nutzern nun auch endlich der Survival-Modus offen.

Die Größe des Updates beträgt etwa 2.37 GB und sorgt neben dem neuen Schwierigkeitsgrad noch für einige Bug-Fixes und bereitet das Spiel auf den kommenden DLC »Far Harbor« vor. Der soll am 19. Mai erscheinen und außerdem nicht der letzte DLC für Fallout 4 sein.

Survival-Modus

Neuer Schwierigkeitsgrad für Fallout 4: Keine Schnellreisen, Speichern nur beim Schlafen, schnellere Charaktertode durch Krankheiten, Erschöpfung, Gefahren und mehr

Mehr zu Fallout 4: Alle Infos zum neuen Mod-Tool

Patch-Notes

New Features

  • Third person camera movement improvements when player is close up against walls and other objects

New Survival difficulty

  • Survival adds additional challenges including no fast travel, saving only when you sleep, increased lethality, diseases, fatigue, danger and more. See the in-game Help menu for more details
  • Characters set to Survival difficulty appear under their own Character Selection filter

Fixes

  • General stability and performance improvements
  • Fixed rare crash related to reloading a save that relies on Automatron
  • Fixed issue with the robot workbench camera not moving properly immediately after canceling out of the menu
  • Fixed issue with perks being repeatedly added when reloading a saved game while in robot workbench
  • Fixed issue with Ada not properly traveling to an assigned settlement
  • Robots can now be assigned as settlement vendors
  • Fixed issue with "Appropriation" where blueprints would not appear properly if the container had already been looted prior to getting the quest
  • In "The Nuclear Option," entering the Institute using the targeting helmet on Power Armor no longer inadvertently causes the player to go into combat, and become stuck in the Institute
  • Fixed distance check with Robotics Expert perk
  • While in Workshop mode, if the Jump button is remapped, the Y or Triangle button can still be used to jump
  • Fixed issue with "Defend the Castle" where speaking to Ronnie Shaw would not properly complete the quest
  • During "The Nuclear Option," fast traveling away from the Institute immediately after inserting the relay targeting sequence holotape will no longer block progression
  • Fixed issue where Workshop placed light bulbs would occasionally not light properly
  • Fixed occasional flashing issue with entering and exiting Power Armor
  • Fixed issue where terminals would not work properly after downloading and initializing an Add-On from the Add-Ons menu

Fallout 4: Far Harbor - Launchtrailer zum Story-DLC 1:18 Fallout 4: Far Harbor - Launchtrailer zum Story-DLC

Fallout 4 - Screenshots der Konsolen-Version ansehen


Kommentare(0)

Nur angemeldete Benutzer können kommentieren und bewerten.

Cookies optimieren die Bereitstellung unserer Dienste. Mit der Nutzung unserer Dienste erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen oder schließen