Rainbow Six: Siege - Patch 1.3 verbessert u.a. die Anti-Cheat-Maßnahmen

Eine Woche nach Patch 1.2 folgt bereits Patch 1.3: Mit der erneuten Aktualisierung von Rainbow Six: Siege verbessert Ubisoft unter anderem die Anti-Cheat-Maßnahmen. Außerdem gibt es diverse Fehlerbehebungen.

Die PC-Version von Rainbow Six: Siege wurde auf die Version 1.3 aktualisiert. Die PC-Version von Rainbow Six: Siege wurde auf die Version 1.3 aktualisiert.

Beim Entwickler und Publisher Ubisoft hat man sich für das Jahr 2016 offenbar so einiges vorgenommen. Mit der Patch-Veröffentlichung für Rainbow Six: Siege geht es derzeit jedenfalls Schlag auf Schlag: Auf den am 7. Januar 2016 veröffentlichten Patch 1.2 folgt bereits am 13. Januar 2016 ein weiteres Update auf die Version 1.3.

Für Konsolenbesitzer gelten allerdings andere Termine: Die Aktualisierung auf 1.2 erfolgt hier erst am 14. Januar 2016, der Patch 1.3 wird dann am 20. Januar 2016 aufgespielt.

Im Fokus stehen diesmal erneut einige Verbesserungen und Fehlerbehebungen. Außerdem werden die Anti-Cheat-Maßnahmen verbessert. Sämtliche erkannten Cheater werden demnach ab sofort permanent gebannt. Der Drei-Tage-Bann gehört damit der Vergangenheit an. Zudem wird nun durch einen »Insta-Kill« unterbunden, dass Verteidiger während der Vorbereitungsphase das Gebäude verlassen - zunächst allerdings nur als Testlauf auf der Xbox One (ab 13. Januar 2016).

Außerdem wird nun auch auf den Konsolen die Server-Tick-Rate für eine bessere Treffererkennung angehoben.

Patchnotes für die Version 1.3

HIT REGISTRATION IMPROVEMENTS

  • Updated the server tick rate for console users
  • With the goal of improving positioning and shooting replication, we had deployed a first update on PC in which the player position update rate is set to 60 times per second (vs. the previous 30). After testing, we are satisfied with its state so we are now deploying this update to all consoles as well.

ANTI-CHEATING IMPROVEMENTS

  • Cheating countermeasures have been improved further.
  • Banning policy update: all cheaters detected by the system will be banned permanently. No more three day ban for first offense.

EXPLOIT FIX: DEFENDERS EXITING THE PREPARATION PHASE

  • Added a configuration that allows us to turn ON an insta-kill configuration for Defenders that go outside their zone during the preparation phase (this behavior should not be possible, but if exploits are found, the guilty shall be punished by a swift death!)
  • We will be able to activate this functionality at any time. We will first be testing it on XB1 during the afternoon of January 13th (Montreal time). If it proves effective, we will be deploying this on all platforms later that day.

TOP COMMUNITY-RAISED BUG FIXES

Please be aware that this is not an exhaustive list and that we are only highlighting fixes that were done about the most commonly raised community bugs.

LEVEL DESIGN FIXES

  • Fixed a bug that allowed players to exit their zone during the preparation phase (red wall). When transitioning from proning to standing position combined with putting up a barricade, players were able to go through walls. We believe this exploit is now solved. Please share your experience in this forum thread if you still encounter it after the patch (information we are looking for listed in opening post).

ONLINE FIXES

  • Partial fix of Error [2-0x00000041]. Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for more information.
  • Potential full fix of the loading screen freeze (smoke background). Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for full information.
  • Potential full fix of the failed data synchronization issue. Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for full information.
  • Session authentication operation requests are now using the per data center proxy instead of the Dev one.
  • Improved error tracking, for easier issue identification from our side.
  • Ranked match reconnection fixes for PC:
    - If game was closed by pressing [x] or ALT+F4, the players will not be leaving all sessions anymore.
    - Players leaving a Ranked match by pressing F10 will now be receiving reconnect & abandon messages.
    - Players leaving a Ranked match by quitting with ALT+F4 will now be receiving reconnect & abandon messages.
  • Various smaller connectivity and crash fixes.

Ein weiteres Update und der Start der DLC-Saison sind übrigens für Februar 2016 geplant.

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Rainbow Six: Siege

Genre: Shooter

Release: 01.12.2015 (PC, PS4, Xbox One), 01.12.2020 (PS5, Xbox Series X/S)