Battlefield 4 - Neuer Patch für Xbox 360 verbessert Stabilität

DICE hat jetzt auch für die Xbox-360-Version des Shooters Battlefield 4 einen neuen Patch veröffentlicht. Dieser verbessert unter anderem die allgemeine Stabilität des Spiels.

von Andre Linken,
16.01.2014 16:11 Uhr

Ein Patch für Battlefield 4 auf der Xbox 360 steht bereit.Ein Patch für Battlefield 4 auf der Xbox 360 steht bereit.

Nach und nach versorgt der Entwickler DICE alle Versionen des Shooters Battlefield 4 mit einem neuen Patch. So steht beispielsweise ab sofort ein Update für die Xbox-360-Fassung zum Download bereit.

Wie schon bei den anderen Versionen soll auch dieser Patch hauptsächlich die allgemeine Stabilität des Spiels verbessern. Des Weiteren hat das Team mehrere kleinere Bugs behoben. So soll beispielsweise ab sofort kein Blut mehr bei den Spielermodellen zu sehen sein, bevor der dafür verantwortliche Schaden überhaupt verursacht wurde. Auch das Problem, dass Soldaten augenscheinlich mit einem Lebenspunkt das Zeitliche segnen, soll ab sofort der Vergangenheit angehören. Unterhalb der News findet ihr die vollständigen Patch-Notes.

Patch-Notes für Battlefield 4 (16. Januar 2014)

  • Various fixes for improving general stability
  • Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
  • Fix for bug where it looked like soldier was dying with 1 health instead of 0
  • Fixed a bug where players' rank icons on the scoreboard would not be updated
  • Normalized repair rates across all vehicles. Vehicles with lower health points, like aircraft and transport vehicles, now repair more slowly than before
  • Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though he was just hurt)
  • Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
  • Fixed a bug where the M1 Abrams Coaxial HMG ammo box was occasionally blocking the driver's camera
  • Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons
  • Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile
  • Attack Jets now have more similar handling attributes to each other, and all 3 are now slightly less agile than earlier
  • Fixed camera glitch when switching weapons while moving in crouch
  • Fixed an occasional bug where players could experience intermittent engine sound dropouts when driving wheeled IFVs
  • China Rising: Fixed animation glitch for motorbike passengers ocuring when aiming
  • Fix for first and third person soldier animations being out of sync while doing transition changes. This could potentially make the player get hit while in cover behind a wall or other obstacle
  • Fix for map and minimap flickering on Rogue Transmission and Operation Locker

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