Battlefield 4 - Naval-Strike-Termin für Nicht-Premium-Nutzer (Update)

Electronic Arts und DICE haben den Nicht-Premium-Release-Termin des Naval-Strike-DLCs für Battlefield 4 bekannt gegeben.

von Tobias Ritter,
26.03.2014 10:09 Uhr

Der Naval-Strike-DLC für Battlefield 4 wird auf dem PC und der Xbox One noch eine Weile auf sich warten lassen. Wie nun bekannt wurde, verzögert sich der PC- und Xbox-One-Release der neuen Inhalte aufgrund eines Problems, das zunächst behoben werden muss. Neuer Release-Zeitraum ist Anfang April 2014.Der Naval-Strike-DLC für Battlefield 4 wird auf dem PC und der Xbox One noch eine Weile auf sich warten lassen. Wie nun bekannt wurde, verzögert sich der PC- und Xbox-One-Release der neuen Inhalte aufgrund eines Problems, das zunächst behoben werden muss. Neuer Release-Zeitraum ist Anfang April 2014.

Update (3. April 2014): Electronic Arts und DICE haben via twitter.com den Release-Termin der Battlefield 4-Erweiterung »Naval Strike« für Nicht-Premium-Abonnenten bekannt gegeben. Am 15. April 2014 ist es soweit.

Premium-Abonnenten dürfen bereits seit längerem auf die neuen Inhalte zugreifen - wenn auch mit einiger Verzögerung: Auf dem PC und der Xbox One mussten erst noch einige Fehler behoben werden, weshalb das Download-Paket erst vor wenigen Tagen für die beiden Plattformen veröffentlicht werden konnte.

Update (28. März 2014): Das ging dann wohl doch schneller als gedacht: Der Naval-Strike-DLC ist ab sofort für die Xbox-One-Version von Battlefield 4 verfügbar, nachdem er eigentlich zusammen mit der PC-Fassung auf Anfang April 2014 verschoben wurde.

Eine kleine Einschränkung gibt es allerdings: Die Veröffentlichung gilt nur für Premium-Mitglieder. Alle anderen müssen sich, ebenso wie auf der PlayStation 3, der PlayStation 4 und der Xbox 360, noch eine Weile gedulden.

Nachfolgen die offiziellen Patchnotes:

Xbox One general fixes

  • General stability improvements
  • Fix for a crash that could occur when players were customizing vehicles.
  • Fix for an issue in the Rush game mode where end-of-round screen would always indicate that there were 60 minutes left of the game.
  • Fix for an issue where the splash damage for IFV shells, Helicopter rockets, and Mortar rounds was unable to destroy deployed equipment.
  • Fix for an issue that could cause the quad bike to explode when it hit indestructible objects.
  • Fix for an issue that would cause sniper rifles to display too much bloom when aiming in snowy conditions, especially the outside areas of Operation Locker.
  • Fix for an issue where the ECM would sometimes fail to jam incoming missiles.
  • Shortened the take-off distances for jets to match the length of the runways in Second Assault maps.
  • Fix for going above ceiling exploits in Operation Metro.
  • Fix for a new MAV riding exploit.
  • Fix for kill camera jittering/strobing sometimes if colliding with other world objects or terrain.
  • Fix for soldiers getting catapulted when walking on steep surfaces.

Netcode

  • Fix for an issue where the kill camera would display the incorrect killer.
  • Fix for an issue where the kill card won't show up when playing on servers which have the kill camera turned off.
  • Fixed an issue where other soldiers would appear to fire in the wrong direction when turning quickly.
  • Fix for weapons firing twice, or not at all in some instances.
  • Fix for an issue where explosions didn't do any damage to infantry and vehicles that were outside of the combat area.
  • Fix for an issue where late-joining players wouldn't correctly experience Levolution events on Paracel Storm and Flood Zone.
  • Fix for an issue that could cause packet loss.

Progression

  • Added Gold Battlepacks as rewards for Class Service Stars, allowing players that have reached the max Rank to continue earning new Battlepacks.

Weapons / Gadgets tweaks

  • Increased the damage of the normal buckshot against targets with Body Armor.
  • Reduced the vertical recoil of the M4 and M16A4 to give these burst fire weapons a tighter burst accuracy in their mid- to long range role.
  • Reduced the side-to-side and first shot recoil of the G36C. This weapon now has the lowest side-to-side recoil of the carbines, giving it a clear controllable low rate of fire role, especially when compared to the AK5C, Type-95B-1 and the AKU-12.
  • Tweaked the detonation time of the 40mm LVG so it bounces less before going off. The maximum damage has however been reduced to 80 like the RGO.
  • Reduced the number of how many 40mm HE and LVG rounds players can carry, from 4 to 3.
  • Increased the time it takes to get new 40mm round from ammo boxes. The time is longer for HE and LVG grenades and shorter for utility grenades like SMK and FLASH.

Grenade tweaks

  • Increased the time it takes to get new RGO IMPACT, V40 MINI, M84 FLASHBANG and M18 SMOKE grenades from ammo boxes. Since the player now carries more of these grenades, the resupply delay needed to be longer to prevent grenade spamming.

Vehicle tweaks

  • Significantly improved the suppression from mounted vehicle weapons, including miniguns, HMGs, LMGs, and all shells types for all armored vehicles.

Aircraft tweaks

  • Further reduced the repair rate for the Scout Helicopters and the Transport Helicopters.
  • Significantly increased the damage of Transport Helicopter miniguns.
  • Changed the flight ceilings on Gulf of Oman, Caspian Border and Operation Firestorm to better match the height of the structures in those levels.
  • Adjusted the damage of the 25mm and 30mm cannons for both Stealth Jets and Mobile AA to be equal in Damage Per Second to the 20mm default weapons. These weapons were clearly poorer choices in all circumstances, and their different rates of fire are intended to be the player's choice factor for these weapon systems.

AC-130 Gunship tweaks

  • Increased the splash damage and the range at which the JDAM bombs can achieve max splash damage. The JDAM's power was not properly balanced with its difficulty to use. The JDAM remains a primarily anti-vehicle weapon, though this change will increase the effectiveness against all targets.
  • Increased the accuracy and direct hit damage of the AC130 40mm cannons. 40mm cannons can now be used to fire pinpoint shots in 2-3 round bursts, enabling them to provide accurate fire on infantry and vehicle targets. Their velocity has also been marginally increased to aid their accuracy.
  • Increased the splash damage and range of the AC130 25mm cannons. These cannons now do approximately 50% more damage, in a slightly increased area of impact. The increased damage as well as increased suppression effects will allow the 25mm cannon to fill its role as an area of effect weapon against infantry.

Update (26. März 2014): In einem weiteren Update auf battlefield.com haben DICE und Electronic Arts bekannt gegeben, dass sich auch die Xbox-One-Version des DLCs »Naval Strike« für Battlefield 4 verschieben wird. Außerdem gab man einen neuen groben Release-Zeitraum für die neuen Inhalte preis: Anfang April soll das Download-Paket nun für den PC und die Microsoft-Konsole erscheinen.

Ursprüngliche Meldung: Wie der Publisher Electronic Arts und das zuständige Entwicklerstudio DICE auf der offiziellen Webseite battlefield.com bekannt gegeben haben, wurde die Veröffentlichung des DLCs »Naval Strike« für den Shooter Battlefield 4 auf dem PC verschoben. Als Grund führt man ein Problem an, das zunächst beseitigt werden müsse.

»Wir haben ein Problem entdeckt, das zunächst behoben werden muss. Qualität ist für uns von oberster Priorität und wir werden Battlefield 4 Naval Strike auf dem PC nicht veröffentlichen, bis wir nicht das Gefühl haben, dass es die bestmögliche Qualität erreicht hat.«

Darüber hinaus arbeite man derzeit an einem größeren Update, das gemeinsam mit der PC-Version des Naval-Strike-DLCs veröffentlicht werden soll und das ein Problem mit dem Tablet-Commander beheben wird.

Einen neuen PC-Release-Termin für Naval Strike gibt es bisher nicht. Electronic Arts wird ein neues Erscheinungsdatum bekannt geben, sobald absehbar ist, wie und wann das bestehende Problem mit den neuen BF4-Inhalten behoben werden kann.

Battlefield 4 - Trailer zum dritten DLC »Naval Strike« Battlefield 4 - Trailer zum dritten DLC »Naval Strike«

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