Fallout 4 - Patch 1.5 mit Survival-Modus für Konsolen veröffentlicht

Gestern wurde mit dem Update 1.5 für Fallout 4 auch der Survival-Modus auf der PS4 und der Xbox One veröffentlicht. Auf dem PC ist der Überlebensmodus schon seit letzter Woche verfügbar.

von Elena Schulz,
07.05.2016 11:42 Uhr

Auch Konsolenspieler können sich nach dem Update 1.5 nun in den Survival-Modus von Fallout 4 stürzen.Auch Konsolenspieler können sich nach dem Update 1.5 nun in den Survival-Modus von Fallout 4 stürzen.

Seit dem gestrigen 6. Mai ist das Update 1.5 für Fallout 4 auch für PS4 und Xbox One verfügbar. Damit steht Konsolenspielern eine Woche nach den PC-Nutzern nun auch endlich der Survival-Modus offen.

Die Größe des Updates beträgt etwa 2.37 GB und sorgt neben dem neuen Schwierigkeitsgrad noch für einige Bug-Fixes und bereitet das Spiel auf den kommenden DLC »Far Harbor« vor. Der soll am 19. Mai erscheinen und außerdem nicht der letzte DLC für Fallout 4 sein.

Fallout 4
Genre: Rollenspiel
Release: 10.11.2015

Survival-Modus

Neuer Schwierigkeitsgrad für Fallout 4: Keine Schnellreisen, Speichern nur beim Schlafen, schnellere Charaktertode durch Krankheiten, Erschöpfung, Gefahren und mehr

Mehr zu Fallout 4: Alle Infos zum neuen Mod-Tool

Patch-Notes

New Features

  • Third person camera movement improvements when player is close up against walls and other objects

New Survival difficulty

  • Survival adds additional challenges including no fast travel, saving only when you sleep, increased lethality, diseases, fatigue, danger and more. See the in-game Help menu for more details
  • Characters set to Survival difficulty appear under their own Character Selection filter

Fixes

  • General stability and performance improvements
  • Fixed rare crash related to reloading a save that relies on Automatron
  • Fixed issue with the robot workbench camera not moving properly immediately after canceling out of the menu
  • Fixed issue with perks being repeatedly added when reloading a saved game while in robot workbench
  • Fixed issue with Ada not properly traveling to an assigned settlement
  • Robots can now be assigned as settlement vendors
  • Fixed issue with "Appropriation" where blueprints would not appear properly if the container had already been looted prior to getting the quest
  • In "The Nuclear Option," entering the Institute using the targeting helmet on Power Armor no longer inadvertently causes the player to go into combat, and become stuck in the Institute
  • Fixed distance check with Robotics Expert perk
  • While in Workshop mode, if the Jump button is remapped, the Y or Triangle button can still be used to jump
  • Fixed issue with "Defend the Castle" where speaking to Ronnie Shaw would not properly complete the quest
  • During "The Nuclear Option," fast traveling away from the Institute immediately after inserting the relay targeting sequence holotape will no longer block progression
  • Fixed issue where Workshop placed light bulbs would occasionally not light properly
  • Fixed occasional flashing issue with entering and exiting Power Armor
  • Fixed issue where terminals would not work properly after downloading and initializing an Add-On from the Add-Ons menu

Fallout 4: Far Harbor - Launchtrailer zum Story-DLC Fallout 4: Far Harbor - Launchtrailer zum Story-DLC

Alle 20 Bilder ansehen


Kommentare

Nur angemeldete Benutzer können kommentieren und bewerten.

wird geladen ...