Mortal Kombat X - Patch für die PS4 veröffentlicht

NetherRealm Studios und Warner Bros. haben ein neues Update für Mortal Kombat X veröffentlicht. Der Patch ist bisher nur für die PlayStation 4 verfügbar und nimmt einige Balancing-Anpassungen vor. Außerdem werden mehrere Bugs behoben.

von Tobias Ritter,
22.09.2015 16:05 Uhr

Mortal Kombat X wurde auf eine neue Version aktualisiert. Bisher steht der Patch aber nur PS4-Besitzern zur Verfügung.Mortal Kombat X wurde auf eine neue Version aktualisiert. Bisher steht der Patch aber nur PS4-Besitzern zur Verfügung.

Der neueste Patch für Mortal Kombat X steht ab sofort auf der PlayStation 4 zum Download bereit. Das hat der Game-Director Ed Boon per Twitter bekannt gegeben. Entsprechende Updates für die Xbox One und den PC zu sollen schon bald folgen.

Die Aktualisierung nimmt diverse Balancing-Anpassungen am Spiel vor. Außerdem wurden verschiedene Bugs behoben, darunter ein Problem mit der Flug-Steuerung bei Ermac.

Nachfolgend die kompletten Patchnotes:

  • D'Vorah (Venomous) - Adjusted the Poison Stack algorithm to prevent the top end from getting so high
  • Ermac (Spectral) - Fixed a bug in which he could get stuck in flight controls
  • Goro - Fixed a bug which was preventing Krush from having its landing location chosen
  • Goro - Slightly increased the input window to meterburn PunchWalk on hit
  • Jacqui (Full Auto) - Decreased the block advantage on Up Rocket by 5 and slightly increased the pushback preventing a block trap
  • Jax - Adjusted Carl Weather skin hurt regions to better match the others
  • Johnny Cage - Ultra Flipkick now uses the correct damage value from hotfix data (12)
  • Kano (CutThroat) - Adjusted the armor frames of Charge Up to compensate for the faster startup
  • Predator - Fixed a bug which allowed Predator to sometimes have 2 Smart-Disc on screen at the same time
  • Predator (Hish-Qu-Tien) - Fixed a bug which was making it so Plasma Shot was ignoring some damage scaling
  • Quan Chi (Sorcerer) - Fixed a bug which allowed him to reset the cooldown of runes after a Final Hex has run out
  • Quan Chi (Sorcerer) - Reverted the temporary change of Final Hex block damage increase (back to 3x)
  • Reptile - Turned off the ability to 2in1 special cancel into Floating Ball
  • Reptile (Deceptive) - Added a short cooldown after Invisibility to prevent players from spending multiple bars of meter if executed very fast
  • Reptile - Lowered the input priority of Floating Ball
  • Shinnok - Away+FK now auto-faces correctly
  • Takeda - Reduced the cancel advantage from Towards+FP,BP,BP+BK by 1 preventing a block trap
  • Takeda - Fixed a bug which would cause the reaction to Tri Kunai to sometimes play in the wrong direction
  • Takeda (Ronin) - Reduced the block cancel advantage of Away+BP,FP,BP+BK by 3 preventing ablock trap
  • Takeda (Ronin) - Kool Whip Brutatlity when in Ronin should work more consistently now
  • Tanya (Pyromancer) - Fixed a bug which was applying the Dark Shroud & Devil's Dust damage to her throws and other misc damage
  • Tanya (Pyromancer) - Reverted the temporary change of the Dark Shroud & Devil's Dust damage (back to 10)
  • Tanya (Pyromancer) - Dark Shroud & Devil's Dust now use the correct lifetime value from hotfix data (7 seconds)
  • Tremor - Some variation specific moves now have corrected values in the movelist

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